7-3 Ponferrada naar Villafranca - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Gemma Kuijpers - WaarBenJij.nu 7-3 Ponferrada naar Villafranca - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Gemma Kuijpers - WaarBenJij.nu

7-3 Ponferrada naar Villafranca

Blijf op de hoogte en volg Gemma

07 April 2014 | Spanje, Ponferrada

7-3
De eerste volle dag lopen. Een tocht van Ponferrada naar Villafrance del Bierzo. Ruim 26 kilometer. Om 8.00 uur begonnen te lopen. De avond tevoren al gekeken hoe ik moest lopen en uiteindelijk gekozen voor de route langs de weg. De alternatieve route is complex en niet goed bewegwijzerd en ik ben nog een groentje in camino lopen.
De route langs de weg is wel duidelijk, maar niet echt plezierig. Baldy en ik willen liever door het groen lopen
Het eerste stuk zeker zo,n 6 km om de stad uit te lopen is druk met veel verkeer. Baldy moet gedwongen aan de riem blijven lopen. En ik moet haar vaak overtuigen dat de auto die stopt niet van maarten is en dat ze gewoon kan doorlopen.

Na 8 kilometer is het rustiger en komen we eindelijk op een stuk waar ze los kan. Vrij snel daarna gaat de weg door wijngaarden en kleine dorpjes. Het gaat op en neer, maar wel goed wandelen. Kennelijk loop ik de camino alleen want behalve een enkele wandelaar die ik heb ingehaald zie ik verder niemand. Dat had ik niet verwacht, maar het is wel prettig.

De weg wijzers zijn ook niet echt goed duidelijk en op een stuk na het dorp Cacabelos mis ik aanwijzingen en sta ik echt te twijfelen of ik wel op de goede weg ben. Twee Amerikanen die in omgekeerde richting lopen, en baldy effe begroeten, geven aan dat ik op de goede weg ben en adviseren ook een alternatieve route. Die volg ik en we wandelen eindeloos door velden, dorpjes bewoond door alleen oudere personen, naar de eindbestemming in Villafranca. Ik heb de tocht kennelijk in razend tempo gelopen want om ca 13.00 uur ben ik al,bij de middeleeuwse burcht.
In Villafranca loop ik alvast naar de volgende route terwijl ik wacht tot maarten zal komen.
Bij de waterval die baldy natuurlijk uitgebreid induikt, eten we vervolgens wat toast en drinken we water. In 5 uur 26 kilometer toch wel goed van mij en Baldy.
Kennelijk is de voorbereiding goed geweest. ( dacht ik toen)
De beklimmingen in flayosc waren echt zwaarder.

De rest van de dag bereid ik de volgende tocht voor en bezoeken we een cave coöperativo van la bierzo. Die wijn is echt een aanrader.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gemma

Gewoon een vrouw, oma, partner, hondenliefhebber die de basic van het leven weer wil ontdekken

Actief sinds 23 Dec. 2013
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 9667

Voorgaande reizen:

14 Maart 2014 - 30 April 2013

Lopen naar Santiago de Compostila

Landen bezocht: