Voorbereiding Flayosc het weer - Reisverslag uit Flayosc, Frankrijk van Gemma Kuijpers - WaarBenJij.nu Voorbereiding Flayosc het weer - Reisverslag uit Flayosc, Frankrijk van Gemma Kuijpers - WaarBenJij.nu

Voorbereiding Flayosc het weer

Door: Gemma

Blijf op de hoogte en volg Gemma

02 Maart 2014 | Frankrijk, Flayosc

Soms gaat alles ander dan je verwacht. Vrijdagochtend werden we gewekt met een stralende zon. Dus besloten we een dag eropuit te trekken en de kust te bezoeken. Rustig aan, dus rond 12.00 uur arriveren in St. Raphael. We wandelen over de boulevard en overwegen ergens iets simpels te lunchen. We bekijken diverse aanbiedingen en de buurman van Le Vieux Port (het restaurant waar we diverse keren hebben gegeten en waar Belle, als pup, de nep palmboom ontlede) verteld dat hij alleen met verse producten werkt. Het werkt aanstekelijk, maar we lopen toch even verder.
Na een poos besluiten we toch terug te lopen en in de deux files te gaat eten. Een goede keus.
Ik ging voor de plat de jour, maar na wat overleg kies ik voor Salade De Mer en Maarten voor fritto misto. Tjonge, wat vervelend om s middags in Fréjus te moeten lunchen.......
Het was heerlijk. Ik het mijn vingers er bijna bij opgegeten. En maarten heeft genoten van de gefrituurde visjes met Aioli.
De eigenaar komt steeds met vragen of alles oké is en dat bevestigen we. We genieten van zijn gastvrijheid. ( Baldy kreeg meteen bij binnenkomst een bak water)

We hebben genoten van de lunch en gaan helemaal tevreden weer naar buiten om te gaan lopen....
Het is inmiddels grijs geworden, maar toch... We wandelen door Fréjus en terwijl maarten even de kerk in loopt begint het behoorlijk te regenen.
We wandelen langs etalages met overkappingen maar na een tijdje constateren we dat de regen te lang aanhoud en besluiten we terug te gaan.
We doen er lang over om weer bij de auto terug te komen en zijn ondanks geregeld schuilen behoorlijk nat.
Hmmmm God in Frankrijk.... Hij is wellicht toch vandaag afwezig of op vakantie want hij zou dit ook geen goed weer vinden 
Als een stel verzopen katten bereiken we de auto en rijden weer terug naar Flayosc. Thuis weer de houtkachel aan en nagenieten van een heerlijke lunch.
Zaterdagochtend is het koud, maar de zon schijnt en de regen is weer snel vergeten. In No time heb ik beddengoed en andere spullen gewassen en het huis schoongemaakt. S middags wandel ik met Baldy via de westkant naar Flayosc. De fransen kijken af en toe vreemd als ze mij zien lopen, soms meezingend met de iPod, maar altijd met hond. Twee dingen die in het buiten gebied weinig voorkomen. ( honden zijn vaak alleen maar waakdier, blaffers en niet vriendelijk) Ik blijf iedereen vriendelijk groeten en zing en wandel gewoon lekker verder. Wandelen met de iPod gaat prima. Het geeft ritme en het gaat nog sneller. En mee blèren op “Brabant” (Guus Meeuwis), de Prut (Amazing stroomwafels), of whatever gaat prima. ( Twarres en andere Friese muziek is te traag... Sorry Henk. Dus die skip ik)
De tocht is echt bijzonder. We ontdekken (B en ik) weer een waterval, mooie vergezichten maar ook overstroomde wegen en natte voeten/schoenen.
Ik raak echt verslaafd aan dit wandelen door de ruige natuur en de vergezichten die hier en daar zomaar tevoorschijn komen.
De foto's van mijn Franse telefoon zijn mooi, maar niet van goede kwaliteit, dus wat moeilijk te delen. De wandeling eindigt in Flayosc buiten op het terras waar we op maarten wachten bij een glas Orangina. Het waait af en toe koud, maar op het terras in de zon is het goed toeven.
Na 17.00 uur wordt het te koud en moet je een jas aan, bezig zijn of naar binnen. De heldere luchten betekenen ook dat het 's nacht afkoelt en dat gebeurt ook. Zondagochtend geeft de buiten thermometer aan dat het 0 graden is. De zon schijnt, maar het is echt koud.
We doen rustig aan, gaan rond 11.00 naar Salernes en genieten van de zon op een terrasje op de markt. We bezoeken daarna Aups en wandelen door het oude dorp heerlijk in de zon. Daarna rijden we weer naar Flayosc en wandel ik met Baldy via de west route naar huis. Ik heb nu een echt fototoestel meegenomen en wil nu echt goede foto's maken.
We komen dit keer geen paarden tegen, maar de overstroomde weg is nog steeds een attractie voor Baldy.
Heerlijk zo'n dag zon en wandelen. Ik werk nu een maand niet, en het valt me echt mee. Ik heb weer energie, doe weer heel veel en geniet van het lopen door de natuur.
Morgen zal ik de foto’s toevoegen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gemma

Gewoon een vrouw, oma, partner, hondenliefhebber die de basic van het leven weer wil ontdekken

Actief sinds 23 Dec. 2013
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 9663

Voorgaande reizen:

14 Maart 2014 - 30 April 2013

Lopen naar Santiago de Compostila

Landen bezocht: