De voorbereiding a flayosc - Reisverslag uit Flayosc, Frankrijk van Gemma Kuijpers - WaarBenJij.nu De voorbereiding a flayosc - Reisverslag uit Flayosc, Frankrijk van Gemma Kuijpers - WaarBenJij.nu

De voorbereiding a flayosc

Door: Gemma

Blijf op de hoogte en volg Gemma

07 Februari 2014 | Frankrijk, Flayosc

Zoals ik al eerder beschreef als de zon schijnt is alles beter. Gisteren was droog en zijn we naar Toulon gereden. Heerlijk buiten rondgelopen langs de haven. De temperatuur steeg zelfs naar 18 graden. Maar dat geldt echt alleen in de middag. Rond 17.00 uur gaat de temperatuur weer snel omlaag. Bij de laatste wandeling met baldy zie ik weer een heldere lucht met veel sterren. Ondanks de frisheid 4 graden, is het genieten van de wandeling.
Vanochtend was het heel erg nat. Ik heb dan de neiging om de gordijnen dicht te doen en mol te worden. Vanochtend heb ik daarom verdiept in overleven als Gort in frankrijk.
En hoewel ik Gort soms niet te pruimen vind is zijn boek echt de moeite waard. Het beschrijft la douce France vanuit een humoristisch perspectief. Ik heb er hartelijk om gelachen en de regen vergeten.
Eigenlijk hebben we het zelf ook meegemaakt. Je bestelt een printer via internet. Modern en die wordt ook afgeleverd, maar niet thuis maar bij een depot in Flayosc.
Okee... Dus gaan we daar naar toe. Op woensdag zou afgeleverd worden, maar ons depot, een wijn winkel is die dag om prive redenen gesloten. Dat staat op het bord:-)
Dus, op donderdag terug. Het is een klein winkeltje maar je loopt langs mooie flessen, lekkere regionale producten om achterin de winkel je doos met printer op te halen. ......... Dan is de verleiding groot en kun je het niet laten om toch ook wat andere dingen te bekijken en te kopen... :-)

Goed concept eigenlijk. Afhaal centrum in een winkel vol verleidelijke producten en je omzet stijgt. Nou ja we zijn weer een regionale Rode en een rode wijn van 2013 rijker (en een bedrag in de portemonnee armer)
Ik geniet van alles wat we doen. Heerlijk. Om geen stress te hebben en een lijst van dingen die af moeten. Ik leef met de dag en als het vandaag niet lukt, dan maar morgen. Dat alleen al geef een savoir vivre gevoel...

Morgen wordt het weer droog. Tenminste dat heeft de weersvoorspelling beloofd en dan wil ik toch eindelijk eens een aantal Kilometers lopen met Baldy.
Let's go for it

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gemma

Gewoon een vrouw, oma, partner, hondenliefhebber die de basic van het leven weer wil ontdekken

Actief sinds 23 Dec. 2013
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 9672

Voorgaande reizen:

14 Maart 2014 - 30 April 2013

Lopen naar Santiago de Compostila

Landen bezocht: